Unsolicited Advice

‘Ongevraagd Advies’ is een Learning Community (LC) binnen het Smart Solutions Semester. De aanpak binnen de LC Ongevraagd Advies wijkt af van de andere projecten binnen het Smart Solutions Semester. Het belangrijkste verschil is dat er bij ‘Ongevraagd Advies’ geen vooraf gedefinieerde opdrachtgever is! In deze LC ben jij aan zet. Je krijgt de kans om je te richten op wat jij wilt leren en wat jij maatschappelijk relevant vindt.

Is de Learning Community ‘Ongevraagd Advies’ iets voor jou?

Wij zijn op zoek naar zelfstandige, autonome studenten met een proactieve houding. Tijdens het semester leer je om je comfortabel te voelen zonder een duidelijke opdracht vooraf. Je bent in staat je eigen professionele en persoonlijke leerdoelen te definiëren. We dagen je uit om creatief te denken en buiten de gebaande paden te treden. Je neemt actief deel aan en draagt bij aan een inspirerende leeromgeving om nieuwe innovatieve ideeën te ontwikkelen.

Wat studenten zeggen
“Dit project was niet mijn eerste keuze, maar na dag één was ik blij dat ik eraan deelnam”. “Tijdens dit semester heb ik ‘echt’ iets geleerd”. “Een semester waarin je met veel verschillende invalshoeken tot een creatief en verrassend eindresultaat kunt komen”. De ervaring van Pien van der Woning kun je lezen op Saxion.nl.

Context
We staan voor enorme uitdagingen op het gebied van milieu, opwarming van de aarde, gelijke rechten en armoede/rijkdom. De basis van je advies wordt gevormd door de Sustainable Development Goals (SDG’s), ook bekend als ‘The Global Goals’. Jij bepaalt op welke SDG’s je je wil focussen.

Opdrachtgevers?!
In dit project krijgen jullie als team de kans om een bedrijf of organisatie te kiezen, ongeacht de sector (profit of non-profit), die volgens jullie een goed advies kan gebruiken!

Het doel van dit project is dat jullie als team een ongevraagd advies of product/product ontwikkelen voor een potentiële klant binnen een domein/industrie naar keuze, en dit advies verankeren in de uitdagingen van de SDG’s voor een duurzame toekomstige samenleving!