Livable City Deventer

In deze Learning Community gaan we samen op ontdekkingsreis om te leren hoe we van Deventer een stad kunnen creëren die niet alleen duurzaam is, maar ook bijdraagt aan de gezondheid en gastvrijheidsbeleving van haar inwoners door bijvoorbeeld ruimtelijke en digitale interventies.

Het doel van deze leergemeenschap is niet alleen om theoretische kennis te vergaren, maar ook om praktische vaardigheden te ontwikkelen die jullie in staat stellen om actief bij te dragen aan de ontwikkeling van een leefbare stad. En dit in samenwerking met ondernemers, inwoners, overheid en vele andere partijen in Deventer. Samen maken we de stad en kunnen we een positieve impact hebben op de toekomst van steden en hun inwoners.

Gedurende dit programma zullen jullie aan de slag gaan met diverse onderwerpen, zoals stedelijke planning, digitale technieken voor de fysieke leefomgeving, duurzaamheid, gastvrijheid, leefbaarheid en positieve gezondheid. Daarnaast zullen we ook praktijkgerichte activiteiten ondernemen, zoals challenges  en interactieve workshops waarin jullie creatieve oplossingen kunnen bedenken voor uitdagingen in de stad.

De Leergemeenschap Leefbare Stad Deventer biedt een unieke kans om te leren van experts in het veld en om te netwerken met professionals die zich al inzetten voor het creëren van leefbare steden. We moedigen jullie aan om open te staan voor nieuwe ideeën, actief deel te nemen aan discussies en samen te werken met medestudenten en de partijen in de stad.

Laten we samen werken aan het ontwikkelen van Deventer waarin duurzaamheid, digitalisering, gastvrijheid en welzijn hand in hand gaan!